De soepele PVC binnenbekledingen voor tanken
De absolute zekerheid van uw stookolietank
Alvorens met de montage van de binnentank te beginnen moet een zorgvuldige tankreiniging en controle doorgevoerd worden.
De brandstofleidingen worden afgekoppeld en het mangatdeksel verwijderd.
De resterende stookolie wordt uit de tank gepompt en tijdelijk opgeslagen om later na de montage van de veiligheidstank terug in de tank gepompt te worden.
Slib en eventueel condensvocht wordt uitgepompt en verwijderd volgens de Vlarem wetgeving.
De binnenwanden van de lege tank worden chemisch gereinigd en ontvet met speciale producten.
De volledige binnenwand van de tank wordt op corrosieschade onderzocht. De wanddikte wordt opgemeten met een ultrasone diktemeter.
Aan de hand van de opmeting kan bepaald worden of de tank geschikt is om dubbelwandig gemaakt te worden.
Het mangat dient minimum 500 mm te bedragen, zoniet dan dient het mangat uitgewisseld te worden.
De in de tank aanwezige lasspatten en eventuele scherpe hoeken worden met een aangepast materiaal verwijderd.
De binnenmaten van de tank worden gemeten, dit om de binnenhuls op maat te kunnen maken dewelke ongeveer 3 werkdagen in beslag neemt.
Plaatsen van de binnenhuls met lekdetectie-apparaat, overvulbeveiliging met fluit, controleleidingen en uittesten van het geheel.
Terugplaatsen van het mangatdeksel. Terugpompen van eventuele opgeslagen stookolie
Werking van het veiligheidssysteem.
Een lekkage detector kast verzekert de luchtledigheid tussen de buitenrand en de kunsstofvoering door een pemanente controle.
Mocht er evenwel toch een lek ontstaan waardoor de luchtledigheid instort, dan treedt het alarm, zowel optisch als akoestisch in werking.
Zelfs in geval van alarm is het onmogelijk dat er mazout wegvloeit omdat tenminste één van beide wanden onbeschadigd is.
Toepassingsgebied
Renovatie van de bestaande oude stalen mazouttanks. Door bekleding met de kunststofvoering wordt de enkelwandige tank omgebouwd tot een dubbelwandige tank.
Bekleding van nieuwe enkelwandige mazouttanks waardoor zij meteen als nieuwe dubbelwandige tanks operationeel worden.
Bekleding van betonciternes.
Bekleding van rechthoekige mazouttanks die voordien in de kelderruimten aangelast werden.
Bekleding van cilindrische of ronde polyestertanks.